perjantai 1. tammikuuta 2016

Uusi vuosi vanha meininki

Uutta vuotta juhlistan taas kerran työttömänä. Itse asiassa kahdeksana uudenvuoden päivänä olen ollut työtön työnhakija tilastoissa. Onhan ne kivoja työssäkäyvälle tällaiset vapaapäivät tai työssäkäymiseen vielä kivampia pyhäkorvausten kera. Työtöntä sen sijaan ärsyttää, mitä tässä juhlisi? Koko pimeän syksyn olisi voinut käydä tienaamassa rahoja mm. kesäloman viettoon, mutta kun ei, mokomia turhanaikaisia hakemuksia vaan pitää rustailla. Takinkääntö kyllä jatkuu kesän suhteen, en haluakaan töihin kesällä, vaan olen suunnitellut jo valmiiksi vaikka mitä hauskaa aktiviteettia ensi kesäksi. Koska viime kesä meni ilman lomaa toimistossa istuessa, niin vahinko pitää ottaa takaisin.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Toivotan sinulle parempaa alkanutta vuotta!

Ja kannatan lämpimästi ajatusta, että kesällä teet kaikkea mukavaa, olet sen ansainnut.

Työpaikallinen kirjoitti...

Minä olen ollut noin kymmenenä uudenvuoden päivänä työtön työnhakija (en kuitenkaan aina tilastoissa silloin, kun olen ollut työvoimakoulutuksessa).
Tällä kertaa oli harvinainen poikkeus totutusta mallista.

Kesästä kannattaa nauttia ja toivoa, että syksyllä taas työllistyisi.

4* kirjoitti...

Kiitoksia toivotuksista, on vähän jäänyt kirjoittelut vähemmälle viime aikoina.

Pari viikkoa on sentään ollut mahtavat ulkoilukelit, lunta, hiihtolatuja ja merikin jäässä kulkemiseen.