tiistai 8. heinäkuuta 2014

Työttömän elämä

Mitä työtön voi elämässään tai elämällään tehdä? Viime aikoina olen törmännyt ärsyttävän usein muitten ihmisten itsensä kehumisiin. "Meillä on juhlat/kesämökki/ulkomaanmatka" tai ostettu sitä sun tätä uutta kuten auto/sohva/vene/vempain. On käyty siellä sun täällä ja lapsia, kavereita tai sukulaisia tulee ja menee. Mitä voin vastata tällaisiin keskustelun aloituksiin? Nämä ihmiset jotka minulle alkavat mainostamaan yleensä kuitenkin tietävät minun olevan työtön ja hyvin pienituloinen. Heidän elämänsä on tuollaista, ok, mutta mitä se minulle kuuluu. Minun elämäni taas on jotain muuta, niin mitä? Ei tuossa ole ainakaan mitään yhteistä minun tekemisiini. Minun osani olisi vaan kehua näitä "onpas kiva kun teillä on ja hienoa kun teillä menee hyvin". Minulla ei ihan näyttelijänlahjat riitä tällaiseen p-n puhumisteatteriin. Koen olevani jossain erillisessä kuplassa, joka ei yhtään kohtaa muitten "tavallisten kunnon ihmisten" kanssa.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

"Koen olevani jossain erillisessä kuplassa, joka ei yhtään kohtaa muitten "tavallisten kunnon ihmisten" kanssa." - Niin Minäkin =(