tiistai 8. maaliskuuta 2016

Aina hakea voi

Haastattelussakin pääsin monen vuoden tauon jälkeen käymään. Aikalailla pieleen se taisi mennä. Olin jotenkin luottavainen ennen haastattelua, että siinä on paikka jollaista työtä olen juuri tehnyt toisessa paikassa ja olen varmaan vahvoilla. Aamulla ennen lähtöä tosin tuli paniikki, että enhän minä ole miettinyt vastauksia valmiiksi edes tavallisiin kysymyksiin kuten "miksi haet tätä paikkaa". Kun selvähän se on miksi näitä haetaan, olen jopa samanlaista tehnyt ennenkin, joten osaisin ja pärjäisin ko. työssä ja pitää saada toimeentulonsa jostain jne. mutta tämähän on väärä vastaus. Eipä tätä kysytty, vaan vielä pahempaa: "kerro nyt jotain itsestäsi". Voih, tulee aina niin idiootti olo kun tuon kuulee.

Toinen paikka johon hyvässä uskossa laitoin hakemuksen ja uskoin olevani myös vahvoilla, kun he hakivat sellaista joka voi aloittaa heti ja paikka täytetään heti sopivan löydyttyä. Noh, sieltä tuli viesti, että he ovat jatkaneet paikan hakuaikaa eli enpä ollut heidän paikkaansa sitten yhtäänkään "sopiva". Ja oletettavasti paikkaa oli hakenut jokunen muukin, mutta eipä vain löydy "sopivaa". Tällaisia feikki-ilmoituksia siis pyörii listoilla.

Ei kommentteja: