lauantai 7. joulukuuta 2013

Sossupummius odottaa

Asumistuen maksimoimiseksi kannattaa vuokrata 37 neliön asunto, mieluiten sellainen jossa on parvi tai kellarikerros lisätilana (niitä ei lasketa pinta-alaan eivätkä siis näy tukia haettaessa). Sitten kerätään jäljellä olevat säästöt kasaan ja hankkiudutaan mahdollisesta omissa nimissä olevasta omaisuudesta eroon. Jätetään osa rahoista sukanvarteen hätävaraksi (ei siis pankkitilille). Lopuilla rahoilla rällästetään kaikkea hauskaa mitä on ikinä halunnut, kierretään vaikka maapallo ympäri jos ei vielä ole käynyt. Sitten käsi ojossa sossun luukulle, ei mulla ole mitään, maksakaa mulle kaikki. Onpahan näin ainakin saanut säästöistään jotain huvia itselleen. Jos kituuttaa näin kuin minä, niin sossun luukku odottaa silti aikanaan, ja olen käyttänyt säästöni vain siihen minkä sossukin olisi maksanut. Tämä on nykyisen sosiaalituen henki. Kädestä suuhun, kaikki heti sileäksi. Eihän koskaan tiedä kuinka lyhyeksi elämä jää, joten miksi pantata mitään pahan päivän varalle?

Pummilaulu


Kas sossupummiksi käy tie,
kun työttömyys kaikki säästöt vie.
Hiphei huraa,
niskaan sataa vain kuraa.
Vielä on pää pinnalla, olen vain Kela-pummi.
Pinnan alla odottaa, p-nen sossuslummi.

Ei kommentteja: