lauantai 21. joulukuuta 2013

Vuosikatsaus

Tämä vuosi on ollut yksi elämäni huonoimpia, missä suhteessa vaan ajatellen, ompahan vain tullut nelosen päälle taas yksi vuosi lisää. Jotain olen toki tehnyt, mutta vähemmän ja huonommin kuin aiempina vuosina. Vanha into tehdä kaikenlaista on ollut hiukan kadoksissa. Tuntuu että on vain hävittävää eikä enää mitään saatavaa elämässä. Tai se mitä voisi olla saatavana on työttömälle saavuttamatonta. Työttömän markkina-arvo kaikilla muillakin markkinoilla kuin varsinaisilla työmarkkinoilla menee lehmän hännän mukaan. Alemmaksi pääsee aina, mitään pohjaa ei ole, joten tämä alamäki pitäisi saada pysäytettyä. Viime vuonna vielä ajattelin työllistyväni, nyt se näyttää mahdottomalta. Yhteiskunnassa on erikseen se porukka, joille töitä löytyy, minä olen toisessa osassa enkä pysty asioita muuttamaan.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Jospa jaksetaan toivoa vielä! Minä toivon todella, että tuleva vuosi tuo Sinulle jotaina uutta ja parempaa, jos ei töitä, niin jotain muuta positiivista elämään. Ja tietysti eniten toivotaan niitä töitä!!

Työpaikallinen kirjoitti...

Minulla on hyvin samanlaiset tunnelmat kuin tässä vuosikatsauksessasi on. Todellakin: "se porukka on erikseen, jolle töitä löytyy" enkä minäkään kuulu heihin...

4* kirjoitti...

Kiitos toivotuksista Rantis.

Realistisesti valoisalta ei näytä työn saanti, minkäs teet, aika kuluu...