keskiviikko 29. toukokuuta 2013

Viisi viimeistä vuotta

Huh, tajusin nyt itsekin miten säälittävä on viiden viimeisen vuoden cv:ni. Äkkiä on tässä aika hurahtanut. Minulla on ollut tänä aikana kolme määräaikaista osa-aikaista työpätkää, kolme muuta keikkapalkkiota, yksi työvoimakoulutus, johon sisältyi 4 kk ilmaisharjoittelua, avoimen yliopiston kursseja 45 op, kansalaisopiston kurssi, kolme harrastuksiin liittyvää todistusta, jotain olen opetellut itsenäisesti. Revippäs tästä sisältöä työhakemuksiin...

3 kommenttia:

Työpaikallinen kirjoitti...

No, minun kohdallani menneeseen viiteen vuoteen sisältyy vuosi määräaikaisessa työssä, yksi aloitettu työvoimakoulutus, yksi loppuun suoritettu työvoimakoulutus, johon sisältyi 3 kk ilmaisharjoittelua ja avoimen yliopiston kursseja 60 op (tähän laskettu typo-koulutuksena suoritetut aineopinnot). Revipäs tästä sisältöä CV:hen!

Anonyymi kirjoitti...

Minä en ole saanut noinkaan paljon täytettä cv:hen viimeisen viiden vuoden aikana. Niistäkin viidestä vuodesta olin 2,5 vuotta äitiys- ym.lomilla (ei todellakaan näytä hyvältä työnantajien mielestä), suoritin lukion loppuun aikuispuolella äitiysloman aikana ja hankin uuden ammattikoulutason koulutuksen (toimisto/taloushallinnon), joka ei ole työllistävä. Tradenomejakin kun on niin paljon työttöminä, että turha haaveilla työllistyvänsä kun työkokemusta ei löydy harjoitteluita lukuunottamatta. Nekin opiskeluvuodet siis meni hukkaan, ja cv näyttää vaan entistä sekavammalta.

4* kirjoitti...

Turhauttavaa olla joutunut tällaiseen kurssi-ilmaisharjoittelu-kierteeseen, pääseekö siitä mitenkään pois. Työhakemus pitäisi voida aloittaa "Olen parhaillaan töissä xxx-yrityksessä..." jne. muuten hakemusta tuskin edes luetaan.