tiistai 11. kesäkuuta 2013

Onko missään mitään minulle tarkoitettua

Olen työttömyysaikanani pyrkiessäni töihin tai kursseille törmännyt monesti tällaiseen "voi kuule kun tämä paikka on oikeastaan tarkoitettu sellaisille ja sellaisille ihmisille", ei siis minulle. Työpaikat on tarkoitettu aina tasan tietyn koulutuksen ja kokemuksen henkilöille. Työnhakukurssi oli tarkoitettu vain vähemmän aikaa työttömänä olleille kuin minulle (työkkäristä ihan varta vasten soitettiin minulle tämän ilmoittamiseksi). Erään ammattitutkinnon ajattelin sopivan itselleni lisäksi, kun olin vanhalla koulutuksellanikin hakenut alan yrityksiin. Väärin ajateltu, koska "voi kuule kun tämä tutkinto on tarkoitettu näissä töissä jo oleville". Aha, mutta entäs minä kun olen hakenut työpaikkoja enkä ole saanut, onko minulle jossain jotain.

Ei kommentteja: