lauantai 28. syyskuuta 2013

Mitä itse haluat vs. mitä on tarjolla

Suunnitellaanko työuraa pilvilinnoissa vai maan päällä? Olen jo nuorena käynyt läpi nämä vaihtoehdot mitä itse halusin. Eivät johtaneet mitkään minun haluamiseni kunnon työuraan, katkesivat kuin kanan lento. Sen jälkeen olen yrittänyt keskittyä tuohon mitä olisi tarjolla. Luulin opetusalalla olevan paikkoja tarjolla, kun julkisuudessa aina välillä oikein mainostettiin pulaa. Eipä ole pulasta ollut (pöty)puheitakaan enää moniin vuosiin. "Työnetsijä", jonka kanssa kävin nyt syksyllä juttelemassa, ei ryhtynyt etsimään minulle työpaikkaa. Saimme lähes riidan aikaiseksi, koska hänen mielestään minun olisi pitänyt sanoa mitä itse haluan, mutta minähän olisin halunnut tietää mitä on tarjolla. Mielenkiintoista nähdä onko loppupeleissä ilmaisaktivointitöitäkään kaikille tarjolla, vai istuvatko toiset edelleen kotona. Vähän epäilen josko kelpaan (edes) risujen kantajaksi.

Ei kommentteja: