torstai 3. lokakuuta 2013

Työelämän nurjat puolet

Tähän kaikkeen olen törmännyt töissä ollessani. Kateellisuus, pelätään että toinen on parempi ja oma paikka on uhattuna, syrjiminen, kahvihuoneessa ei puhuttu minulle mitään, ikäsyrjintä, sukupuolisyrjintä, seksuaalinen ahdistelu, tahallinen syrjäyttäminen kun naama ei miellyttänyt, jonkun poispelaaminen ihan vaan kun on kiva pelata pelejä työpaikalla. Tittelien tuijottaminen, kun olin sijainen minua ei tervehditty, paitsi sitten kun kuultiin että minulla onkin tutkinto, niin sitten tervehdittiin. Tällaiseenko pitäisi haluta takaisin?

2 kommenttia:

Työpaikallinen kirjoitti...

Valitettavasti monet mainitsemasi asiat ovat tulleet myös minulle - työelämässä joskus muinoin ollessani - tutuiksi. Työttömänä ei tarvitse kärsiä työelämän nurjista puolista, mutta toisaalta työttömyydessäkin on niitä nurjia puolia aivan liikaa.

4* kirjoitti...

Juu ehkä pitää pysyä aiheessa eli työttömyydessä, jonka nurjista puolista tässä valitettavsti kertyy kokemusta koko ajan. Töistä kuitenkin maksetaan se palkka, jonka eteen voi nurjuuksia vähän sietääkin.